Jeugdleden

Jeugdleden bij SV de Vrijheid

Bij SV de vrijheid zijn vanaf dit jaar ook jeugdleden onder 18 jaar mogelijk, jeugdleden zijn leden die nog geen 21 jaar zijn. Afhankelijk van de leeftijd en het oordeel van de schietinstructeur wordt bepaald wat geschoten mag worden en onder welke condities. Meestal zal dit luchtgeweer zijn voor jeugdleden onder de 18 jaar.

Eenmaal toegelaten tot de vereniging ben je verplicht een cursus te volgen ten bate van de veiligheid en het juist leren omgaan met wapens, deze cursus neemt 5 avonden in beslag.

Vervolgens wordt iedereen individueel bijgeschaafd door middel van trainingen, dit allemaal in overleg met de instructeurs.

Jeugdleden schieten in beginsel alleen met luchtgeweer, heb je genoeg ervaring en kunde opgedaan dan mag je onder begeleiding met lichte vuurwapens schieten (zogenaamde .22), zodra je 18 jaar bent kun je gaan richten op zwaardere kalibers en je toeleggen op de diverse ander disciplines.

Contributie jeugdleden bedraagt €75,00 voor een heel jaar, het eerste jaar komt hier eenmalig €75,00 bij, contributie kan per termijn betaald worden, voorkeur heeft echter ineens.

Wat krijg je voor die €75,00 Het hele jaar gratis gebruik van de verenigingswapens (waar je tot bevoegd op dat moment) gratis schietkaarten en gebruik van onze banen. Munitie komt na de cursus uiteraard voor eigen rekening.

Wij hanteren betaalbare kantineprijzen voor zowel drinken of een snack. Uiteraard geld de NIX18 regel ook bij onze vereniging. Is er een vermoeden dat je alcohol genuttigd hebt voor je met een schietbeurt begint wordt je hier op aangesproken, dit kan resulteren in het royeren van de vereniging. Dit geldt overigens voor elke leeftijd, alcohol en schieten zijn geen goede combinatie en niet toegestaan.

Laatst aangepast op woensdag, 02 augustus 2017 09:30